Uzlabojiet organizācijas darba devēja tēlu
Kandidāti meklē labus darba devējus. Ja radāt lielisku vidi un iekšējo mikroklimatu, kas sniedz izjūtu „vairāk kā darbs”, esat spēris lielu soli labu kandidātu piesaistīšanai un esošo darbinieku noturēšanai. Rūpes par labu reputāciju sniedz darba meklētājiem iemeslu nākt strādāt tieši šajā organizācijā. Fakts – labākie darba devēji caurmērā pavada nozīmīgi mazāk laika darbinieku atlasē, jo cilvēki paši nāk ar vēlmi strādāt šajos uzņēmumos. Tādēļ rūpējieties par uzņēmuma tēlu.
- Piesakieties „Labākā darba devēja” konkursiem! Tie uzņēmumi, kas iegūst apbalvojumus, nereti ir ieguvēji ilgtermiņā, īpaši, ja uzvara tiek plaši komunicēta ārējā vidē.
- Sniedziet prakses iespējas! Sūtiet preses relīzes medijiem, ka piedāvājat šādas iespējas!
- Iesaistieties iekšējā organizācijas sabiedrībā. Arodbiedrības, dažādu pasākumu rīkošana – esiet aktīvi paši un komunicējiet ārpasaulei par dažādajām iespējām! Stāstiet par tām kandidātiem arī darba intervijās.
- Ziedojiet labdarībai! Mārketinga speciālisti saka – labdarība ir uzņēmuma labākā reklāma.
- Sniedziet informāciju mācību iestādēm un karjeras konsultantiem! Veidojiet attiecības ar izglītības nozares pārstāvjiem, kas pasniedz jūsu pārstāvētās organizācijas sfērai atbilstošas studijas. Lai informācija par jums kā lielisku darba devēju izskan jau studentu vidē.
- Sniedziet attīstības iespējas! Aiciniet darbiniekus mācīties, nodrošinot regulāras apmācības un pilnveidošanās iespējas uzņēmuma iekšienē.
- Apsveriet sponsorēšanas iespējas. Īpaši – lielos, masveidīgos pasākumos. Arī tā ir lieliska iespēja reklamēt uzņēmumu.
Iesaistiet studentus un radiet interesi par jūsu pārstāvēto uzņēmumu
Studentiem parasti ir nepieciešama prakse izvēlētajā studiju virzienā. Laikus piedāvājot prakses iespējas jūsu uzņēmumā, jūs gan ļausiet gūt studentiem vērtīgu pieredzi, gan iegūsiet lētu darbaspēku, gan arī dibināsiet padziļinātu kontaktu, kas, iespējams, noderēs nākotnē. Piedāvājiet studentiem bezmaksas mācību vai treniņu programmas jūsu uzņēmumā! Dariet to regulāri!
Runājiet ar esošajiem darbiniekiem
Esošie darbinieki ir labākais resurss jaunu talantu piesaistei uzņēmumam. Esot noteiktu profesiju pārstāvji, darbinieki noteikti zina labākos šīs profesijas pārstāvjus. Iedrošiniet viņus dalīties ar šo informāciju. Atcerieties, ka labākais atlases instruments ir vārda spēks.
Piedāvājiet bonusus par ieteikšanu!
Jūs varat paātrināt atlases procesu, piedāvājot esošajiem darbiniekiem nelielus motivatorus par labu kandidātu ieteikšanu! Dāvanu kartes, papildu brīvdienas vai citi nelieli stimuli, ko darbinieks saņem, ja iesaka kandidātu, kas tiek pieņemts darbā.
Publikācija veidota, izmantojot How to Find Good People materiālus.