Radoši ceļi kandidātu meklēšanai

09.04.2015 / Linda Rūsa

Kur vēl meklēt potenciālos darbiniekus, ja šķiet – visi ceļi jau apzināti? Šķiet, HR speciālisti mūsdienās arvien vairākas saskaras ar šo problēmu. Speciālisti iesaka arī šajā jomā domāt radoši. Piedāvājam dažas idejas iedvesmai!

Izpētiet netradicionālu darba tirgu

Piemēram, ārvalstu kandidātus! Protams, pirmā doma varētu būt, ka Latvijas tirgum šie cilvēki būtu par dārgu, bet – ne vienmēr. Labi speciālisti ir arī valstīs, kur mēdz būt zemāks vai vienlīdzīgs atalgojuma līmenis, kā pie mums. Lai sāktu, uzmeklējiet aģentūras, kas piedāvā šādus pakalpojumus. Runājiet ar darbiniekiem, kas izmantojuši šīs iespējas – kā viņi tās atraduši? Kādēļ nolēmuši par labu jaunam amatam un dzīves vietai? Neaizmirstiet arī par gados vecākiem darbiniekiem un cilvēkiem, kas, piemēram, atgriezušies atpakaļ Latvijā, mēģinot reintegrēties darba tirgū. Šie cilvēki bieži ļoti novērtē darba piedāvājumus un ir elastīgāki attiecībā uz nosacījumiem no uzņēmuma puses.

Meklējiet kandidātus darba vietā

Dažas no labākajām kandidātu atlases kampaņām rodas no vienkāršas idejas, kas ir atšķirīga, interesanta, viegli realizējama un izmaksu ziņā – efektīva. Piemēram, A&W Restaurants sapratuši, ka labi strādā sludinājumu izvietošana uzņēmuma ēdināšanas iestādēs. Savukārt Boston Pizza veido sludinājumus uz kāršu tipa formām, kuras darbinieki nodod klientiem līdz ar pasūtītajām picām un līdzīgiem pārtikas produktiem.

Labākā reklāmas vieta – tā, kura ir netipiska

Vai atceraties veco labo "figūras - fona" likumu? Ierastā vidē ierastas lietas neizceļas. Neierastā vidē - gan.

Vai esat ievērojuši, ka reizēm darba sludinājumi parādās uzgaidāmajās telpās vai sabiedriskajā transportā? Tās ir vietas, kur cilvēkiem mentālā ziņā trūkst informācijas, ko apstrādāt, tādēļ viņi bieži patiešām izlasa šos sludinājumus, un tie saglabājas atmiņā.

Izmantojiet humoru sludinājumu tekstā!

Labāko kandidātu atlases kampaņu gods ASV regulāri tiek dalīts starp Vancouver’s best fish and chips un Mr. Pickwick’s. Kādēļ? Jo šie uzņēmumi allaž „iemet pa jokam” savos sludinājumos! Joey Restaurants radīja sludinājuma formu ar saukli: „Vieta, kur darbs nešķiet kā darbs!” Nebaidieties no vienkāršiem, jautriem tekstiem. Tie uzrunā vairumu cilvēku neatkarīgi no amata pakāpes.

Pozicionējiet uzņēmuma vakances kā „karjeru” vai „profesiju”

Uzstājoties Vancouver's Food and Beverage Conference ietvaros, Rosalīna Kunina (Roslyn Kunin), ekonomikas, biznesa un HR konsultante, apkopojusi demogrāfiskās tendences un to ietekmi uz darba tirgu nākamās desmitgades laikā. Kunina saka, ka svarīgākais jautājums, kuru sev uzdod darbinieki, ir, vai šajā darba vietā ir izaugsmes iespējas? „Uz jebkuru darbinieku vai fināla kandidātu ir jāskatās kā uz potenciālo nākotnes vadītāju. Cilvēkiem ir jādara zināms, kādi ir karjeras izaugsmes ceļi šajā organizācijā. Svarīgi šo informāciju komunicēt jau darba sludinājumā, turklāt darot zināmus organizācijas darbinieku veiksmes stāstus. Neaizmirsīsim, ka arī pasaules slavenais restorānu tīkla īpašnieks Umberto Mengi (Umberto Menghi) sāka karjeru kā trauku mazgātājs.

Publikācija tapusi, izmantojot https://www.go2hr.ca materiālus. 

Foto: www.simplicant.com

Dalies: