Gadu mija ir īstais laiks, kad izteikt pateicību darbiniekiem par visu labo, kas aizvadītajā gadā paveikts. Eiro Personāls komentārs par šo tēmu pavisam nesen bija lasāms arī laikrakstā "Dienas Bizness". Lūk, plašāk!
Kādas metodes tiek piemērotas, lai varētu novērtēt darbinieku paveikto?
Pārsvarā, novērtējot darbinieku paveikto, uzņēmumi analizē darba snieguma rādītāju izpildi. Jāatzīst, ka darbinieka novērtējums sastāv ne tikai no novērtējamām lietām, tādām kā pārdoto produktu/preču apjoms, noslēgto darījumu skaits, kopsumma, bet arī no darbinieka: iesaistītības uzņēmuma notikumos, lojalitātes, iniciatīvas, atbalsta sniegšanas, komandas darba, u.c. Tas ir vērtējums, ko subjektīvi var sniegt vadītājs un šim novērtējumam ir grūti piesaistīt kādu materiālās motivācijas apmēru. Lūk, piemērs - kādā uzņēmumā prēmijām tika atvēlēta summa X. Katram darbiniekam tika virtuāli piešķirtas vienādas daļas no summas X un darbinieka uzdevums bija izvērtēt, kuram no uzņēmuma darbiniekiem (sev vai kādam citam) piešķirt savu virtuālās summas daļu. Process bija ilgs, veicināja negatīvu komunikāciju starp uzņēmuma darbiniekiem, radīja aizvainojumu kolēģu starpā un noveda pie secinājuma, ka turpmāk šāda shēma netiks izmantota, lai sadalītu prēmijas summu.
Kā uzņēmumi pasaka paldies darbiniekiem par labo sniegumu? Kā tas atšķiras vietējos, kā starptautiskos uzņēumos?
Iespējas pateikt paldies darbiniekiem par lielisku darbu ir dažādas – gan materiālā, gan nemateriālā izteiksmē. Darbiniekiem patīk, ka viņus pamana un novērtē viņu sniegumu, līdz ar to paldies pateikšana ir nepieciešama pēc labi paveikta darba, kas nekādā gadījumā nedrīkstētu būt tikai gada nogales pasākums. Nav vērojamas būtiskas atšķirības starp to, kuri uzņēmumi (vietējie vai starptautiskie) biežāk un dāsnāk pasaka paldies saviem darbiniekiem.
Kā zināms, daudzos uzņēmumos gada nogalē darbinieki saņem pateicību par paveikto. Kā ir iespējams pateikties par labu darbu? (Tā, lai arī bez materiālas balvas, darbinieks justos novērtēts)
Veidi, kā izteikt savu pateicību ir dažādi: gan privāts/publisks pateikts paldies par sniegumu, prēmija, trīspadsmitā alga, kopīgs pasākums, komandas saliedēšanas pasākums ar noslēgumu, piemēram, pirtiņā, u.c. Ir uzņēmumi, kas par labu darbu aizved savu komandu tuvākā vai tālākā ceļojumā. Tomēr jāteic, ka visefektīvākie “paldies” ir tie, kuri ir individuāli izzināti un realizēti, noskaidrojot no paša darbinieka, kāds būtu viņam vēlamākais veids pateicības saņemšanai.
Komentārs lasāms arī laikrakstā "Dienas Bizness".