Paredzams, ka 2017. gadā uzņēmumi fokusēsies uz sava darba devēja tēla lomu, lai gan kandidātu, gan darbinieku novērtējumu par uzņēmumu padarītu pēc iespējas labāku.
Uzņēmumi allaž rūpējušies par mārketinga aktivitātēm attiecībā uz klientu. Paredzams, ka 2017. gadā arvien lielāka loma būs iekšējam mārketingam un vēl kādai tendencei – atlases mārketingam. “Worldplace Trends” pētījumā gūts apstiprinājums, ka teju 60% darba meklētāju vismaz vienu reizi ir bijis nepatīkams iespaids par potenciālo darba devēju un 72% no šiem cilvēkiem savās neglaimojošajās atziņās dalās ar sociālo tīklu lietotājiem.
Turklāt uzņēmumiem jāņem vērā ķēdes reakcijas efekts – kandidātu un darbinieku izteikumi tiešā mērā ietekmē arī klientu novērtējumu.
Sākot no pašiem pamatiem - darba sludinājumam ir jābūt kreatīvam un piesaistošam uzmanību. Ir vērts atcerēties, ka vairāk kā 70% ir pasīvi darba meklētāji. Personāla atlases speciālistam būs jākļūst gatavam darboties daudz plašāk, pārņemot un integrējot atlases procesā mārketinga aktivitātes. Un ne tikai - jāprot izcelt uzņēmuma labās prakses, ieinteresēt kandidātus, parādīt darbiniekiem, ar ko mēs kā uzņēmums esam īpaši - tātad arī pārdošanas prasmes un iemaņas.
Pieredzes stāsti arī Latvijā mēdz būt līdzīgi. Uzņēmumi arvien vairāk gūst pārliecību, ka mūsdienās atlase vairs nav tikai sludinājums un pieteikumu saņemšana. Uzņēmumi konkurē par labākajiem darbiniekiem, tādēļ veids, kā piesaistīt labākos, talantīgākos un efektīvākos darbiniekus, kļūst arvien radošāks, un atlases speciālisti ikdienā cieši sadarbojas ne tikai ar vadītājiem, bet arī ar mārketinga speciālistiem.
IBM izanalizējuši, ka pozitīvi darbinieku un kandidātu pieredzes stāsti šim uzņēmumam ļauj ietaupīt līdz pat 130 miljardiem dolāru.
Rūpējoties par darba devēja tēla tēmu, šā gada konkursā “Izcila Darba Devēja DNS” viena no nominācijām veltīta tieši atlases mārketinga tēmai, tādēļ aicinām uzņēmumus dalīties savās labajās praksēs un maijā, konferences laikā, kā ierasts, mainīsimies ar labajām praksēm!