Privātie profili sociālajos medijos ir ļoti informatīvs resurss arī potenciālajiem darba devējiem.
Zinātnieki atklājuši, ka jauniešiem, kuri meklē pirmo darba vietu un kuriem ir zemas datorlietošanas prasmes, ir liels risks netikt izvēlētiem noteiktam amatam. Savukārt
tiem, kuri aktīvi lieto sociālos tīklus un atjauno profila informāciju, darbu atrast ir vieglāk.
Šajā pētījumā, kurā piedalījās 21 un 22 gadus veci jaunieši, pavērts „priekškars” tam, kā dažādi sociāldemogrāfiski faktori ietekmē jauniešu reputāciju internetā un prasmi to veidot, un kā šie aspekti saistīti ar veiksmi darba meklējumos. Pētījums publicēts IEEE Security & Privacy.
„Jaunieši var būt ieguvēji, ja pareizi plāno savas aktivitātes sociālajos tīklos,” stāsta Estere Hargitai (Eszter Hargittai), pētījuma vadošā autore. „Neatbilstošas fotogrāfijas, lamas vai izsmiešana komentāros – to visu redz potenciālais darba devējs. Ja tomēr vēlies „padižoties” ar foto, kas darba devējam nebūtu jāredz, rūpējies, lai šīs fotogrāfijas redz tikai tuvākie draugi, skolasbiedri vai cita grupa, taču nav vērts šādu informāciju padarīt publisku,” saka pētniece.
Lūk, statistika un citi pētījuma atklājumi:
- Apmēram 35 procenti vīriešu un 25 procenti sieviešu nekad nav iedomājušies nomainīt privātuma iestatījumus saturam, ko ievieto savos sociālajos profilos;
- Baltā rase daudz vairāk kā citas lieto sociālos tīklus, tostarp – darba devēji;
- Sievietes rūpējas par sociālo tīklu privātuma iestatījumiem vairāk, salīdzinot ar vīriešiem;
- Tie cilvēki, kas sociālajos profilos ievieto korektu, pozitīvu un intelektuālu informāciju, nozīmīgi biežāk saņem aicinājumus uz darba intervijām.
Publikācija veidota, izmantojot Northwestern University materiālus.