Kā radīt izcilu darbinieku pieredzi?

01.08.2017 / Linda Rūsa

 

Mārketingā tiek runāts par lietotāja pieredzi (UX) un patērētāju pieredzi (CX), kas tiek veidota, radot labāko iespējamo veidu, lai iedotu cilvēkiem to, ko viņi vēlas.

Darbinieki būtībā no uzņēmuma vēlas to pašu. Vai ir iespējama veiksmīga darbinieku pieredze? Lūk, tā ir tēma, par kuru HR pasaulē runā arvien vairāk.

Ko īsti nozīmē darbinieku pieredze?

Darbinieku pieredze ir darbību kopums, kuru veic organizācija, lai optimizētu darbinieku darba sniegumu, iesaistes līmeni un apmierinātību ar darbu un darba vietu. Vienkāršiem vārdiem sakot – būt labam pret saviem darbiniekiem, un rūpēties par viņiem, sākot no pieteikuma brīža atlasē (kandidātu pieredze).

Starp citu, 76% organizāciju ļoti novērtē “bumeranga darbiniekus” jeb darbiniekus, kas kādreiz ir aizgājuši un izvēlas atgriezties (Workplace Trends).

No kā sastāv darbinieku pieredze?

  • Atalgojums
  • Kolēģi
  • Darbam nepieciešamo resursu nodrošinājums
  • Priekšrocības šajā uzņēmumā
  • Uzņēmuma reputācija un atpazīstamība
  • Dzīves un darba līdzsvars
  • Vadība
  • Darba vide
  • Organizācijas vērtības un mērķi
  • Virsmotīvs – vēlme uzņēmumā atgriezties

 

Kāpēc tas vajadzīgs?

  • Pirmais arguments – 98% vadītāju ir sapratuši, ka darbā ievadīšanas programmas ir svarīgākais aspekts, kas notur darbiniekus (Gallup).
  • Uzņēmumi, kas rūpējas par darbiniekiem un audzē talantus, vidēji pelna par 147% vairāk, salīdzinot ar konkurentiem (Gallup).
  • Klientu noturēšanas indekss ir par 18% augstāks, ja arī darbinieki ir iesaistīti (Cvent).
  • Nodaļās, kurām raksturīga augsta darbinieku iesaistes, darbinieki zog par 28% retāk un ir par vismaz 21% produktīvāki (Gallup).
  • Neiesaistīti darbinieki ik gadu izmaksā uzņēmumiem no 450 līdz 550 miljardiem dolāru (The Engagement Institute).

Iesaistīti darbinieki:

  • 2.5 reizes biežāk paliek darbā ilgāk, ja tas nepieciešams
  • Gandrīz 3 reizes biežāk palīdz kolēģiem, ja redz, ka palīdzība ir vajadzīga – pat, ja kolēģi to nelūdz
  • Vairāk kā 3 reizes biežāk izdara uzņēmuma labā kaut ko, kas formāli netiek no viņiem sagaidīts
  • Vairāk kā 5 reizes biežāk iesaka uzņēmumu draugiem, radiem, paziņām (Temkin Group)

Un, protams, iesaistītie darbinieki ir tie, kas dalās ar labo darbinieku pieredzi. Tādēļ palīdziet saviem darbiniekiem pilnveidot savu potenciālu un uzlabot dzīves kvalitāti darba vietā, kurā viņi strādā!

Dalies: