Mārketingā tiek runāts par lietotāja pieredzi (UX) un patērētāju pieredzi (CX), kas tiek veidota, radot labāko iespējamo veidu, lai iedotu cilvēkiem to, ko viņi vēlas.
Darbinieki būtībā no uzņēmuma vēlas to pašu. Vai ir iespējama veiksmīga darbinieku pieredze? Lūk, tā ir tēma, par kuru HR pasaulē runā arvien vairāk.
Ko īsti nozīmē darbinieku pieredze?
Darbinieku pieredze ir darbību kopums, kuru veic organizācija, lai optimizētu darbinieku darba sniegumu, iesaistes līmeni un apmierinātību ar darbu un darba vietu. Vienkāršiem vārdiem sakot – būt labam pret saviem darbiniekiem, un rūpēties par viņiem, sākot no pieteikuma brīža atlasē (kandidātu pieredze).
Starp citu, 76% organizāciju ļoti novērtē “bumeranga darbiniekus” jeb darbiniekus, kas kādreiz ir aizgājuši un izvēlas atgriezties (Workplace Trends).
No kā sastāv darbinieku pieredze?
- Atalgojums
- Kolēģi
- Darbam nepieciešamo resursu nodrošinājums
- Priekšrocības šajā uzņēmumā
- Uzņēmuma reputācija un atpazīstamība
- Dzīves un darba līdzsvars
- Vadība
- Darba vide
- Organizācijas vērtības un mērķi
- Virsmotīvs – vēlme uzņēmumā atgriezties