Kā meklēt kandidātu 2018. gadā?

03.05.2018 / Linda Rūsa

Atlase kļūst arvien izaicinošāka. Lūk, LinkedIn dati – tikai 30% no potenciālajiem kandidātiem meklē darbu, un TOP kandidāti darba maiņas brīdī ir pieejami tirgū vidēji vien 10 dienas. Un šie dati attiecas arī uz Latviju, to varu sacīt no pieredzes.  

90% atlases profesionāļu atzīst – darba tirgu šobrīd nosaka tieši kandidāti. Tādēļ nebūt nav brīnums, ka mums jāattīsta jaunas pieejas, kā tikt līdz īstajam kandidātam.

ATLASES MĀRKETINGS

2018. gada atlases speciālisti ir zinoši arī mārketingā. Vismaz tie, kuri vēlas būt patiešām veiksmīgi – tā saka nozares pētnieki. Un jāteic, ka tā ir realitāte. Sludinājumam ir jābūt vizuāli pievilcīgam, un mums ir jāmāk to tādu padarīt. Garie “palagi” sludinājumu tekstos vairs nestrādā. Nākamais solis - uzrunājot kandidātu, mums jāprot vakanci “iepakot” un pārdot tā, lai kandidāts vēlētos atnākt vismaz uz pirmo tikšanos. Mums jāzina pārdošanas knifi, lai uzrunāšana nostrādātu. Treškārt, mums jārūpējas par saistošu darba vidi, jo to redz kandidāts, un viņš kā topošais darbinieks ir tas, kurš nes ziņu par mūsu uzņēmuma darba tēlu sabiedrībā. Un to var darīt jebkurš cilvēks, kas saskaras ar mūsu pārstāvētajiem uzņēmumiem. Tie ir tikai daži no punktiem. Tādēļ – kolēģi, ir īstais laiks apgūt mārketinga un pārdošanas knifus!

ATTIECĪBU VEIDOŠANA AR KANDIDĀTU

Kā jau iepriekš sacīts – darba meklētāji virza darba tirgu. Atlase nav vienvirziena ceļš. Cik bieži dzirdam no kandidātiem stāstus, ka uzņēmums uzaicina uz tikšanos, un pēc tās – klusums, vairs ne ziņas, ne miņas. Kandidāts ir cilvēks, kas ieguldījis laiku un pūles, lai uzrakstītu pieteikumu, iesūtītu CV un satiktos ar mums. Un neatkarīgi no tā, vai virzām viņu nākamajai kārtai, vai to nedarām, šis cilvēks ir pelnījis vismaz tik daudz, lai līdz pat atlases noslēgumam viņam regulāri tiktu dota ziņa par to, kas notiek ar viņa kandidatūru atlases procesā. Pat, ja mums nav ziņas no tiešā vadītāja par šo kandidātu – arī tā ir informācija, kuru varam nodot tālāk.

Attiecības uzturam gan ar esošajiem, gan atbilstošiem kandidātiem no iepriekšējiem konkursiem, gan arī ar profesionāļiem, kuri mūsu organizācijai varētu noderēt nākotnē. Ja mums CV iesūta profesionālis, kas varētu būt organizācijas, ko pārstāvam, potenciālais darbinieks pat, ja šobrīd nav piemērotas vakances – uzaicināt uz sarunu šo cilvēku varam jebkurā gadījumā! Tā mēs veicinām šī cilvēka iesaisti un pozitīvas emocijas tieši par mūsu uzņēmumu.

Kā vēl veicināt iesaisti? Dažas idejas: uzaiciniet kandidātu LinkedIn pēc intervijas, veidojiet uzrunājošas epasta kampaņas, organizējiet talantu vakarus!

LINKEDIN KONTAKTU LOKS

Aiciniet cilvēkus LinkedIn kontaktu lokā! Taču tam ir dziļš stratēģisks mērķis – proti, jo vairāk pirmā loka kontaktu LinkedIn, jo vairāk cilvēku redz saturu, ko no sava profila ievietojam ziņu joslā – sludinājumus, dažādus uzsaukumus, galu galā – arī šo rakstu. Un arī mūsu profili “kotējas” labāk un cilvēkiem parādās biežāk. Atvērtība kontaktiem ir ļoti nozīmīga, ja esam atlasē, jo cilvēku profesionālo kompetenču pārzināšana un apziņa, kur meklēt nepieciešamo profesionāli, palīdz ātrāk un veiksmīgāk aizpildīt pozīcijas.

Dalies: