Uzlabot darbinieka pieredzi

30.12.2018 / Linda Rūsa

HR speciālisti zina, ka darbinieka pieredze jeb “employee experience” ir svarīga, taču reizēm var būt grūti pārliecināt augstākā līmeņa vadību, ka pievēršot uzmanību šai jomai, darbinieki kļūs produktīvāki un lojālāki uzņēmumam. Bet vai vadītājs ir aizdomājies, kā tas ir - redzēt pasauli ar darbinieka acīm?

Glassdoor 2015. gada pētījumā konstatēts, ka uzņēmumi, kuri ilgstoši un nozīmīgi rūpējas par darbinieku pieredzi un tiek klasificēti kā “pārāki” par citiem, pārspēj “standarta” un “vājus” uzņēmumus tādos rādītājos kā darbinieku noturēšana, produktivitāte un lojalitāte par 122 procentiem (!), kā arī šiem uzņēmumiem daudz veiksmīgāk izdodas piesaistīt jaunus talantus.

Komunikācija ir atslēga

Kā sākt? Runāt ar darbiniekiem! Regulārās aptaujas, kas cirkulē uzņēmumos, protams, var sniegt zināmu ieskatu, bet – būsim godīgi, - darbinieki ļoti bieži netic patiesai šo aptauju anonimitātei. Līdz ar to – vai varam šo vērtēšanu rezultātiem patiešām uzticēties?

Saruna ar darbinieku nav tikai viņa uzklausīšana. Tam jābūt dialogam – atklātam un patiesam.

Turklāt no uzņēmuma aizejošie darbinieki ir nenovērtēts informācijas resurss – viņi var sniegt patiešām daudz atklātas un patiesas informācijas, bet uz atklātību jūs varat cerēt tikai tad, ja komunikācija ir bijusi uzņēmuma stiprā puse visa darbinieka “ceļa” garumā – no atlases brīža. Vai zinājāt, ka pētījumos skaidri noteikts – tikai 18% organizāciju uztur kontaktu ar saviem bijušajiem darbiniekiem. Vai jūs esat to vidū?

Pretendenti uz pozīcijām, kas izsludinātas kā vakantas, iespējams, nav vadības komandas prioritāšu lokā, bet padomāsim plašāk – pat ja darba meklētājs saņem atteikumu, bet viņam bijusi laba pieredze atlases procesā, viņš var kļūt par šī uzņēmuma pozitīvā tēla vēstnesi, un pastāv lielāka iespēja, ka viņš iegādāsies uzņēmuma produktus vai pakalpojumus. Iesaistīšanās sākas pirmajā darbinieka dzīves cikla brīdī un tas notiek jau pirms darba piedāvājuma.

 “Mystery shopper” jeb šajā gadījumā – slepenā kandidāta pieeju ir vērts apsvērt. Kā no malas izskatās atlase Jūsu uzņēmumā? Ko varam uzlabot un pilnveidot?

Dalies: