Darba devēja tēls – tā nozīme atlasē un ne tikai

31.05.2019 / Linda Rūsa

Vai arī jūs reizi pa reizei aizdomājaties, kāpēc dažiem uzņēmumiem tiek TOP kandidāti, bet citiem – nē? Jūs zināt šos uzņēmumus – par tiem jūs dažkārt nodomājat: “Cik forši būtu tur strādāt!”. Tie ir uzņēmumi ar spēcīgu darba devēja tēlu. Viņiem ir laba reputācija, kandidāti uzskata, ka tā lieliska vieta, kur strādāt, un nav svarīgi, kāds ir šo uzņēmumu lielums, un vai tie ir starptautiski vai lokāla mēroga. Uzņēmumi, kas patiesi rūpējas par saviem darbiniekiem, ir uzņēmumi ar spēcīgu darba devēja tēlu – tieši tik vienkārši.

Kas ir darba devēja tēls?

Iedomājieties, ka jūs satiekat savu vidusskolas laika klases biedru. Pirmā lieta, ko jūs, visticamāk, jautājat, ir – par ko tu strādā, un kur tu strādā? Klases biedrs atbild, ka strādā Google. Jūsu reakcija – apbrīna un pārsteigums, vai pareizi? Šī uzņēmuma vārds vien ir atstājis iespaidu.

Tagad iedomājieties, ka tā vietā viņš saka, ka strādā uzņēmumā SIA Eži, par kuru jūs neko nezināt. Iespējams, ka tas ir labs darba devējs, bet, visticamāk, jums nebūs intereses iedziļināties. Lielos vilcienos - mūsu iespaidus par konrētu uzņēmumu mēs saucam par uzņēmuma darba devēja tēlu.

Citiem vārdiem, darba devēja tēls ir darba tirgus “spēlētāju” uztvere par to, kā tas ir - strādāt konkrētā organizācijā, kā arī tas, ko esošie un bijušie darbinieki domā par darba pieredzi uzņēmumā. Tas ir balstīts uz vairākiem faktoriem, tostarp uzņēmuma kultūru, darba vidi un materiālo/ nemateriālo labumu paketi. Katram uzņēmumam ir darba devēja tēls.

Tagad daži no jums, iespējams, domā – mums nav nepieciešams daudz laika veltīt mūsu darba devēja tēlam, jo mums tāpat ir maz darba vietu. Taču darba tirgus šobrīd ir ļoti konkurējošs – pat, ja esat mazs uzņēmums un darbinieku mainība pie jums ir neliela, jums ir jābūt gataviem piesaistīt jaunus darbiniekus. Vēl viens iemesls, kāpēc tomēr ir jākoncentrējas uz sava uzņēmuma darba devēja tēlu, ir saistīts ar jūsu uzņēmuma reputāciju nozarē, kuru jūs pārstāvat.

Pieņemsim, ka potenciālajam klientam jūs esat mazzināms uzņēmums. Visticamāk, tas izvēlēsies pazīstamāku vārdu tirgū. Ja darba devēja tēla dēļ jūsu uzņēmumā ir liela darbinieku mainība, klients var aiziet līdzi darbiniekam, ar kuru viņam izveidojies lielisks kontakts. Un var gadīties, ka pirms jūs to uzzināt, jūs no tirgus līdera esat kļuvuši par sekotāju. Atcerieties, ka katram uzņēmumam ir darba devēja tēls.

Kāpēc darba devēja tēlam ir nozīme

Iedomājieties – jums nepieciešams iegādāties veļas mazgāšanas līdzekli. Jūsu izvēlei veikalā, protams, ir pieejami vairāki desmiti zīmolu, taču visticamāk, ja jūs izvēlēsieties to, kuram visvairāk uzticaties. Cik ilgs laiks paiet, kamēr izvērtējat, ko ņemsiet? Droši vien nepaiet pat minūte. Tas ir spēcīga zīmola spēks. Visiem uzņēmumiem ir jāapzinās sava zīmola jeb tēla identitāte un tas, ko tā saka par uzņēmumu kopumā. Darba tirgus šodien pieder darba meklētājiem, un viņiem ir izvēle.

Personāla atlase uzņēmumos bieži vien ir nebeidzams process, un mēs visi konkurējam par vieniem un tiem pašiem kandidātiem. Kā uzvarēt? Darba devēja tēls lieliski var palīdzēt izcelties – piesaistīt talantīgākos darbiniekus un samazināt jūsu darba laiku un atlases izmaksas. 

Par praktiskām idejām, kā strādāt ar darba devēja tēlu, un Latvijas aktualitātēm šai jomā - šā gada konferencē "Izcila Darba Devēja DNS 2019"! Sekojiet līdzi www.darbadevejadns.lv

Dalies: