Ik pa laikam kolēģi un sadarbības partneri HR jomā mums vaicā, vai arī FaceBook var izmantot atlasē, un kā kandidāti reaģē, ja tiek uzrunāti.
Vispirms - par meklēšanu. Kādēļ izmantot FaceBook? Kaut vai lietotāju skaita dēļ - salīdzinājumam LinkedIn šobrīd izmanto 272 400 lietotāju Latvijā, taču FaceBook - ap 800 000, līdz ar to tiekam klāt lielākam cilvēku skaitam. Turklāt FaceBook arvien aktīvāk aicina cilvēkus aizpildīt informācijas laukus arī par savu profesiju un ieņemamajiem amatiem. Šo informāciju HR speciālisti lieti var izmantot savā labā. Kā? FaceBook meklēšana ir intuitīva - t.i., meklēšanas logā ir jāievada atslēgas vārdi, kas vistiešāk ir saistīti ar Jūsu pozīciju (vēlams, pēc iespējas mazāk), kā arī noteikti klāt jāpieraksta meklēšanas reģions - Latvija vai Rīga, vai, piemēram, Valmiera. Nedz komatus, nedz Būla meklēšanas operatorus izmantot nav nepieciešams. Tas nozīmē, ka meklēšanas ķēde izskatās gana vienkārša - piemēram, ja meklēju HR profesionāli Valmierā, es sākšu ar šādu ķēdi - "HR Valmiera". Un, lūk, es atrodu cilvēkus, kas kā dzīves vietu ir norādījuši Valmieru, un kuriem profilā parādās arī burtu salikums "HR".
Protams, FaceBook ietvaros iespējams veikt meklēšanu arī ar citiem paņēmieniem, piemēram, izmantojot Google spraudni "OneIntelligence".
Un kā gan kandidāti reaģē, ja tiek uzrunāti FaceBook?
Pirmais ieteikums pirms uzrunāšanas šajā sociālajā tīklā tomēr būtu pameklēt kandidātu uzrunāšanai pierastākos sociālajos tīklos, piemēram, LinkedIn, jo kandidāti patiešām ir pārsteigti, ja tiek uzrunāti FaceBook.
Otrs riska faktors - ja cilvēks nav jūsu FaceBook draugu lokā un nelieto Messenger, tad jūsu sūtītā vēstule "iekritīs" vēstuļu mapē Others, par kuras esamību vairums cilvēku diemžēl nezina, līdz ar to ar lielu iespējamību Jūsu ziņu nemaz neizlasīs. Tādēļ ja sūtāt ziņu - labāk cilvēku sākotnēji uzaicināt draugos. Tomēr tā kā FaceBook ir pierasts izmantot privātām vajadzībām, potencālie kandidāti uz šādu aktivitāti patiesi var reaģēt dažādi. Mēģiniet un vērtējiet, un lai izdodas! :)