Lai gan pareizas atlīdzības paketes atrašana varētu būt izaicinājums jaunas darbinieku labumu programmas (vai darbinieku motivācijas programmas) īstenošanai, visizaicinošākais aspekts bieži vien ir šādas idejas “pārdošana” vadības komandai. Šis raksts veltīts biežāko argumentu “kāpēc mums to nevajag” atspēkošanai, jo – lūk, ko saka statistika!
“Darbinieku motivācijas programmas ir tīrākās iedomas”
Nav tiesa.
- Vairumam uzņēmumu (86%) ir atalgojuma un/vai atlīdzības programma.
- 70% no šīm organizācijām piedāvā no trim līdz sešām dažādām programmām.
- Vidēji labumi, kas nav atalgojums (bet ir visas citas priekšrocības, ko darbinieks var saņemt), naudiskā izteiksmē ir līdzvērtīgi apmēram pusei algas uz darbinieku.
“Mums tādu programmu nevajag”
vai “Mēs tādu programmu pašlaik nevaram atļauties”
Lūk, kas: biznesā runa VIENMĒR ir par investīciju atdevi. Galu galā, ja uzņēmums varētu atgūt ieguldīto, saņemot pretī dubultu darbinieku produktivitāti, un līdz ar to ne tikai atpelnītu, bet, iespējams, pat nopelnītu par ieguldījumiem, ko tā maksā par programmu, vai nebūtu gudri ieguldīt?
Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc lēmumu pieņēmēji vilcinās, ir tas, ka viņi neredz šādas labumu programmas tiešo saikni ar prognozējamu atdevi. Bet jūs varat viņiem parādīt darbinieku motivācijas statistiku, un lūk, kāda tā ir.
- 90% uzņēmumu vadītāju uzskata, ka darbinieku iesaistes stratēģija varētu pozitīvi ietekmēt uzņēmējdarbību, tomēr tikai 25% no viņiem faktiski tādu īsteno.
- Vairāk nekā 4 no 10 (42%) darbiniekiem, meklējot darbu, īpaši izvērtē atalgojuma un labumu programmas sniegtās iespējas.
- 51% pārdošanas talantu un 52% citu pozīciju darbinieku šādas programmas ir ļoti svarīgas (tātad jūs varat piesaistīt labāku darbinieku).
- 39% darbinieku jūtas nepietiekami novērtēti darbā, 77% teic, ka viņi strādātu vairāk, ja justos novērtētāki.
Un lai noturētu talantu?
- Saskaņā ar nesen veikto “CareerBuilder/USA Today” aptauju 56% HR vadītāju ir nobažījušies, ka gada laikā viņu izcilākie talanti dosies uz citu darba vietu.
- Labumu paketes programmas klātbūtne ir pamudinājusi 66% darbinieku palikt esošajā darba vietā.
- Darbinieku noturēšanas procentpunktu pieaugums par 5% var palielināt peļņu no 25% līdz 85%.
Darbinieki tā vienkārši nepaliek darbā mistisku iemeslu dēļ. Katrs meklē labākus apstākļus. Turklāt darbinieku attieksmei uzlabojoties, uzlabojas arī klientu apkalpošanas kvalitāte – tas nu biznesa vidē teju ikvienam ir labi zināms fakts. Piemēram? Lūk!
- 41% klientu ir lojāli zīmolam vai uzņēmumam, ja viņi pastāvīgi saņem pozitīvu attieksmi no darbiniekiem, savukārt 68% klientu negatīvo attieksmi izraisa komunikācijas problēmas.
- Tikai 40% darbinieku ir pietiekami informēti par sava uzņēmuma mērķiem, stratēģiju un galvenajiem uzdevumiem.
Un neaizmirsīsim darbinieku motivācijas statistiku attiecībā uz lojalitāti un iesaisti:
- neiesaistīti darbinieki ekonomikai “izmaksā” $300 miljardus vai vairāk gadā.
- uzņēmumi, kas aktīvi iesaista darbiniekus, gūst vairāk peļņas nekā uzņēmumi, kas to nedara. Aplūkojot Fortune “Labākos 100 uzņēmumus, kur strādāt”, pēdējo desmit gadu laikā šīs organizācijas ienesušas 200.6% peļņas.
- organizācijas, kurās darbinieku iesaiste ir augstāka par vidējo līmeni, gūst par vidēji 27% lielāku peļņu, par 50% labākus pārdošanas rādītājus, par 50% augstāku klientu lojalitātes līmeni un par 38% augstāku darbinieku produktivitātes rādītāju nekā vidēji citi uzņēmumi.
“Bet šīs programmas nemaz tā īsti nestrādā”
Ja labumu programma nedarbojas, parasti tas ir tāpēc, ka tā ir slikti izstrādāta, grūti pārvaldāma.
- Uzņēmumi, kas izmanto labumu “grozus”, par 79% veiksmīgāk kopumā sasniedz izvirzītos mērķus, taču ar nosacījumu, ka atlīdzība tiek sastādīta pareizi.
- Pareizi strukturētas atlīdzības programmas var palielināt darbinieku sniegumu par 44%.
- Gada ieņēmumu pieaugums ir 3 reizes lielāks uzņēmumos, kas izmanto pārdošanas bonusu paketi salīdzinājumā ar uzņēmumiem, kuri to neizmanto.
Nākamreiz parunāsim par aktuālu labumu groza sastāvdaļu - spēļošanas apbalvojumiem. Ko vērts ņemt vērā, tos izvēloties.