Svētku laiks un atlase. Vai sader?

23.12.2020 / Eiro Personāls

Gadu no gada, tuvojoties svētku laikam, neatkarīgi no tā, vai tā ir gadu mija vai Līgo laiks, mēs, HR cilvēki, jau it kā zinām – uzrunāšanai lielas jēgas nav, atsaucība maza, potenciālie kandidāti citās domās, apcerēs un aizvadītā gada pārvērtēšanas procesā. Un patiesi, arī HR pētījumos ir apliecināts – svētku laiks ir laiks, kad mēs “atslēdzam” prātus un domas no profesionālās dzīves kalniem un lejām. Un to der ņemt vērā, jo īpaši tamdēļ, ka tuvojas janvāris, kad cilvēki skatīsies darba sludinājumus biežāk, un atsaucība kļūs lielāka. Jā, vidēji par sešiem procentiem.

Kandidātu piesaiste

Ziemassvētku laiks bieži vien ir atskaites punkts, kad projekti jāpabeidz vai ir paredzēts, ka svētku sezonas laikā tie tiks atlikti/ iesaldēti. Tas nozīmē, ka tiem profesionāļiem, kas strādā pie šiem projektiem, varētu būt nedaudz brīvāks laiks, lai apsvērtu iespējas, ko viņi iepriekš palaiduši garām vai ignorējuši saspringtā darba grafika dēļ. Tostarp, iespējams, jūsu darba piedāvājumu. Tāpēc personāla atlases cilvēkiem šis var būt laiks, kad atgādināt par sevi kandidātiem, uz kuriem “uzlikta acs”, bet pašiem kandidātiem vai potenciālajiem kandidātiem - atjaunināt CV. Varbūt, ka jaunajā gadā noder.

 

Noturēšanas aspekts daudz plašākā nozīmē

Decembris ir īstais laiks kad stiprināt attiecības ar esošajiem klientiem un lieliskiem kandidātiem, kas vēl nav jūsu uzņēmuma darbinieku vidū.

Šis laiks ir iespēja pateikties klientiem personīgi par sadarbību pēdējā gada laikā. Un nevis formāli, bet no sirds – ko es patiesi gribētu savam klientam/ sadarbības partnerim/ darbiniekam/ kandidātam pateikt vai novēlēt? Individuāla pieeja un piedomāšana par tieši šo cilvēku – tas strādā privātās attiecībās, un tas strādā arī biznesā.

 

Ko plānot?

Gatavošanās nākamajam gadam ir ļoti svarīga. Ar stabilu plānu janvāra sākumam, kas tipiski ir ieskriešanās laiks, uzņēmums būs drošs par pirmo gada mēnesi un savām pozīcijām tirgū. Jo – būsim godīgi – ikkatrā uzņēmumā, šķiet, ir sajūta, ka ar janvāri mēs mazliet sākam dzīvi no jauna. Un arī darba dzīvi – projektus, sadarbības.

Par ko ir svarīgi padomāt Ziemassvētku laikā? Pirmkārt, uzsvērt darba devēja zīmolu un palielināt kandidātu un klientu izpratni par uzņēmuma piedāvātajām iespējām, otrkārt, pārdomājot, vai pierastās stratēģijas un taktikas ir saskaņā ar šīs dienas situāciju un ir/ būs konkurētspējīgas un laikam atbilstošas, neatkarīgi no tā, vai tie ir algas, nodarbinātības aspekti vai atlases process un interviju jautājumi.

Decembris nav tik kluss, kā tas tiek uztverts, bet šo laiku ir vērts izmantot attiecībām un pārvērtēšanai “ar svaigu” skatījumu. Arī biznesa sektorā.

Dalies: